On-demand webinar: Effektiv projekt- och portföljhantering i Microsoft 365

Välkommen till ett webbinarium där vi visar hur du kan effektivisera styrning av och samarbete inom projekt med stöd av Microsoft 365 och Omnia.

I de flesta organisationer är arbete i projekt och virtuella team vanligare än någonsin tidigare. Men trots att utvecklingen av verktyg för samarbete går snabbt kan det vara en rejäl utmaning att driva många parallella projekt – både för organisationen och den anställde.

I detta 40-minuters webbinarium visar vi exempel på hur ni kan effektivisera samarbete i projekt med stöd av Microsoft Teams och ert intranät.

Agenda

I detta webbinarium får du lära dig mer om:

  • Hur kan man visualisera och implementera projektmodeller.

  • Skapa en samarbetsmiljö för effektiva projekt.

  • Hantera projektets leverabler.

  • Projektportfölj och information om projekt.

  • Våra bästa råd för effektiv projekthantering.

 

Presentatör

Vår presentatör vid detta webbinar är Anders Fagerlund, projektägare av Omnia, som till vardags hjälper organisationer att planera och förbättra den digitala arbetsplatsen. Anders har mer än 20 års erfarenhet av intranät i Microsoft-miljö och tillämpningar kring samarbete och projekthantering.

Målgrupp

Detta webbinarium vänder sig primärt till medarbetare inom Project Office, roller som CPO och CIO, eller ansvariga för intranät och den digital arbetsplatsen.

Övrigt

Webbinariet är kostnadsfritt och du kan delta via webbrowser eller App. Tyvärr kan vi inte ta emot registreringar från privata e-postadresser (Gmail, Outlook, Yahoo etc.).